TESTIMONIAL

Screenshot_2015-09-12-23-30-40  Screenshot_2015-09-12-23-31-11   Screenshot_2015-09-12-23-31-29

S.Shot # 1                                       S.Shot # 2                                         S.Shot # 3

Screenshot_2015-09-12-23-32-07   Screenshot_2015-09-12-23-31-46  Screenshot_2015-09-13-00-25-24

S.Shot # 4                                      S.Shot # 5                                    S.Shot # 6

29 thoughts on “TESTIMONIAL

  1. Salam…

    Clayever adlh produk y sy percaya 100%. Saya telah menggunakan produk clayever ini selama 3bulan. Sy pengidap sakit lutut sejak tahun lepas. Sejak dr itu sy pergerakan sy agak lambat dan sy sembhyg di atas kerusi.. Biasa la org dah berumur katakan. FYI pelbagai produk dah pun sy cuba. Tp tidak berhasil sehingga lh sy bertemu dgn tanah liat clayever.

    Apbla Sy mengerjakan umrah pd bulan ramadhan baru nie. Sy dh boleh berjalan seiring dgn y lain serta sy tidak perlu kn lg kerusi krna sy sudah boleh sembahyg secara biasa.

    Apa yang sy selalu amal kan sapu clay pd lutut sy setiap selepas sy mandi dan solat. Serta sy juga merendam kaki dgn clay. Keputusan nya sgt lah berpuas hati.

    Kini sy tidak perlu bertongkat atau sebarang bantuan lagi kerna sy dh blh bergerak sendiri..

    Apa y blh sy ckp CLAYEVER AWESOME!

    Pd anda y pengidap sakit lutut mcm sy cuba lh. Tak rugi. Harga pun tak mahal.

  2. I think this produk is realy work!!

    Did u know.. Mula2 tu tujuan i pkai untuk hilangkan jerawat.. Means i sapu kt muka everyday b’4 sleep.. Untuk jerawat mmg berkersan sbb muka i skrg jerawat dh kurang..

    Y best nyer i nk cter kt cni.. I memang mempunyai ‘ketuat’ di. Ibu jari kaki.. Dh lama ketuat tu menempak kat c2.. So, semalam ketuat i tetibe tercabut dgn sendiri!!! Is amazingg right! I xpenanh sapu ubt pun kat ketuat tu.. Coz I dh penat mcm2 i dh cuba tuk buang keruat tu sblm nie tp xberhasil…

    Tp ngan clayever its realy workk!! Waww! I n my mom tercengang.. Huhu mn xnyer cm mn ketuat tu blh tertanggal… I just sapu kat muka! Yess! Just sapu d muka!

    So i beliave clayever berfungsi melalui darah.. N secara xlangsung detox skali bdn kita hnya dgn sapu di muka… Hehehe..

    Smpai skrg i still pkai clayever~

    Thanks clayever kerana tlh membuang ketuat i walaupun i x assume y ketuat i blh tanggal…

    Klakar pun ad… Huhu

    Anywhere~ xrugi tau cuba~

    • Tahniah!! Ada cerita yg saya nak share…Sebelum raya baru2 ni saya hadiah sebotol clay kpd adik saya utk anak lelakinya (1 1/2 thn umur) yg kena eczema pada kaki, tangan dan muka. Adik saya ni takut nak sapu clay pada anak dia yg comel tu kerana almaklumlah -“tanah” !! agaknya. Atas desakan saya, maka dia sapu juga.. tapi hanya pada kaki anaknya. Setelah beberapa hari eczema anaknya hilang, semuanya pulih termasuk pada muka dan tangan. Padahal dia hanya sapu pd kaki anaknya shj. Dlm hati saya ‘Bertuah punya bapak”. he he

  3. Salam dr. Clay

    Sy berasa sgt bertuah dpt bertemu dgn produk ini.

    Sy mempunyai seorg anan berusia 4 bulan.Dan mengalami ruam lampian yang teruk. Bila seorang kwn sy mengesyor kn produk ini. Sy sapu pd ruam2 tersebut selama beberapa hari. Utk pengetahuan dr. Ruam anak sy nie smpai tahap bernanah.

    Jd sebagai rutin selama 7hari setiap kali sy tukar lmpun mst sapu clayever ni. Mcm y dr.clay maklum hnya sapuan y nipis senipis2 nya. Pd hari ke 3 sy dapati punggung anak sy dh xbengkak.dan pd hari ke 7 smua ruam ank sy dh sembuh. Kini sy percaya dgn produk clayever.

    Terima kasih clayever.

    • Alhamdulillah. Saya sangat gembira dengan berita mengenai anak puan yg sembuh. Kegembiraan ini harus dikongsi ramai. Alangkah baiknya jika puan ceritakan di facebook atau intagram utk tatapan ramai. Kerana dengan share masaalah besar akan jadi ringan, dan kegembiraan menjadi lebih gembira lagi. Akhir sekali sebagai peringatan bersama, oleh kerana clay dijadikan Allah maka yang membaik dan menyembuhakn juga datang dari Allah s.w.t. Syukur padaNya.

  4. Saya baru je tau tentang Clayever ni, bermula dari masaalah bengkak kaki kawan saya yang surut setelah menggunakan produk ni. Gini, kawan saya ni eksiden motorsikal, terlanggar pagar jiran, kaki dia berjahit, dan selepas luka dah kering, kaki kawan saya bengkak. Ada seorang kawan saya yang lain syorkan guna produk ni dengan cara sapu atas tempat bengkak, 3 hari je selepas guna, bengkak terus surut dan sampai ke hari ini bengkak tak muncul2 dah. Saya pun terus berminat beli produk ini dan saya akan pastikan produk ini sentiasa ada dirumah saya untuk apa saja kemungkinan kecemasan di rumah.

  5. Assalamualaikum. Pada minggu lepas saya kerumah adik saya di Selangor. Kemudian pada malam hari saya melihat ipar saya menyapu produk tuan pada lengan beliau. Saya bertanya krim jenis apa yang digunakan bila melihat eczema pada lengan beliau telah hampir sembuh. Seingat saya beliau telah menggunakan bermacam macam jenis produk dan ubatan dari kelinik. Saya meminta sedikit untuk menyapu pada kudis berair pada tapak kaki anak saya. Sungguh menakjubkan ciptaan Allah 100% ini telah mengeringkan kudis dan luka anak saya. Hari ini saya menghubungi syarikat tuan untuk membeli Clayever.

    • Waalaikumsalam. Syukur kerana Allah telah menemukan tuan dgn produk ini. Penyakit dtg dari Allah dan Allah juga menyembuhkannya. Bagi Clay, Allah mengizinkan ia menyembuhkan berbagai penyakit. Bukan saya yg mencipta produk ini sebaliknya ALLAH, saya hanya menemuinya sahaja. Apabila saya baca AlQuran, Allah telah menyebut banyak kali dalam beberapa ayat mengenai kejadian manusia adalah dari tanah liat. ini adalah ‘HINT’ dari Allah supaya kita manusia – “GUNALAH’ Clay.

      untuk membeli produk sila WhatApp 0129902123.
      tq

  6. Salam. Saya ingin tahu adakah clay ini boleh digunakan merawat penyakit penyakit dalam perut seperti gastrik, tak hadam, dan juga angin dalam seluruh badan? tkasih.

    • W.salam. Clayever terbukti mujarab untuk penyakit perut. terutama gastric, ulcer, Gastro Esofagus Reflux Desease (GERD), sembelit dan juga buasir. Cara pakai :

      1). Sapu pada perut
      2). Bancuh 2 sudu besar clayever dalam 1/2 cawan air suam. Kacau, biar mendap 2@ 3 min. munim. tinggalkan sedikit keladaknya. Minum 1 KALI SEHARI shj. Insyaalah.
      3) Bila sudah baik. Amalan ini boleh diteruskan dengan meminum bancuhan ini SEKALI SEMINGGU sbg maintenance (Internal Detoxification).

      Tkasih En Halim

    • ya memang mujarab utk sakit dalam perut srt gastric, GERD ( gastro esofagus Reflux Desease), ulcer, ketidakhadaman, sembelit/ susah berak dan kembong. caranya ambil satu sudu clay bancuh ke dalam 1/2 cawan air suam, kacau. Biar mendapan seketika dan minum dengan meninggalkan bhg sisa mendapan. Hanya SEKALI sehari. Kalau utk tujuan internal detoxification minum sekali sehari selama seminggu dan minum jarang2 2 atau 3 kali seminggu utk maintenance. tk

    • Fadzli, assalam. Ya boleh digunakan utk gout dan arthritis rhumatism. Gout disebabkan pengumpulan asid urik di bhg sendi tertentu. kehadiran crytallised uric acid menyebabkan sendi menjadi radang dan sakit mencucuk2. Gunalah clayever dengan cara rendaman kaki atau sapuan nipis. Apabila clay digunakan pesakit akan terasa panas di bhg kulit yg disapu. utk mengurangkan rasa panas ini pesakit hendaklah membasuh dan sapu lagi. rasa panas ini akhir akan hilang setealh digunakan beberapa lama. tkasih

  7. assalamualaikum….kaedah sampingan yang mujarab..adalah untuk menghilangkan bau petai selepas makan petai…dengan menyapu sedikit pati tanah liat ini di kerongkong…insyaalah bau petai akan hilang…try la ..kalu tak caya..

  8. Salamm…sy br saje try clayever..cuma nak kpastian..muke mcm ad klua bji2 merah n gatal…effect die k?or byk sgt toxin?

    • Kesan awal menggunakan clay pd muka yg berjerawat kering.. Ia akan mengeluarkan banyak jerawat lg..ini hanya sementara. Sbb clay akan menarik toksin keluar. Maka banyak berlaku letusan jerawat baru. Penggunaan berterusan akan memulihkan sepenuhnya

  9. Kulit muka saya sgt kusam dan berminyak serta jerawat halus. Sy sudah guna clayever dua minggu setiap mlm sbgai mask dan juga lepas mandi. Skrg masalah kulit muka 90% hilang ( sy hanya guna pencuci muka safi rania dan tiada penggunaan krim kecantikan lain2). Tona sekata dan kulit nampak lebih bersih dan cerah(bukan cerah tak tentu arah tu!hahaha). Masalah alahan kulit di bahagian lain pun selesai ^_^.

    Saya sapu di perut. Mmg ada perbezaan untuk dalaman wanita. Saya mmg rekemen sgt!!!

  10. Assalamualaikum tuan. Boleh tak clayever merawat dan menyembuhkan sejenis penyakit yang dipanggil De Quervain Tenosynovitis, saya nak sebut pun tergeliat lidah. Anak tiri saya mendapat penyakit ni, rasa sakit pada lengan semakin bertambah terok dan sekarang bergantung dengan painkiller dos tinggi. Saya tak reti nak huraikan satu persatu tentang penyakit ni, ianya seolah2 sakit urat saraf tapi saya tak pasti. Kalau disapu clayever pada tangan anak saya ni boleh tak? ada peluang sembuh tak?

    • Walaikumsalam,
      Alahai berbagai penyakit skrg ni..nk sebut pun tergeliat lidah. Wbgpun takusah bimbangi, semua penyakit pun dtg dari Allah..yg menyembuhkan adalah Allah juga.

      Quote unquote- “you can trace every sickness, every diseases and ailments to a mineral deficiency” – Dr Linus Paulin (2 noble prize winner)

      Jadi lebih mudah kita buat treatment memfokus kpd ‘kekurangannya mineral..dpd mencari jenis sakit Dan ubatnya.

      Clay adalah bhn awal kejadian manusia..(21 Kali disebut dlm alquran). Sy sbg ahli mineralogy (geologist) telah mmebuat kajian apakah perfect mineral utk kegunaan manusia…maka sy telah temui Clay.ia mengandungi mineral lengkap kpd sel tubuh manusia.

      Saiznya yg kecil (2micron), Clay boleh menyerap masuk kedlm tubuh dgn hanya menyapu pada kulit…ia bertindak ke peringkat intracellular.

      Kemudian dia akan melaksanakan..
      – cell correction
      – cell detoxification
      – cell calibration
      – cell repair
      Apabila sel kita sembuhkan kpd asal, semua penyakit akan hilang.

      Insyaallah puan boleh sapu Clay kpd anak puan ini. Akan sembuh..

      Tkasih Pn siti

      • Sama2 tuan.. ada satu lagi masalah yang saya minta tuan bantu. Gini.. kawan pada suami saya, kakinya bengkak mcm kaki gajah. Doktor kata dia kena penyakit Cellulitis @ jangkitan kuman bawah kulit. Kesian sgt saya tengok, kasut pun dia tak boleh pakai, berbanding sebelum ni, dia ni normal je, sekarang kaki membengkak hingga ke paha, berat badan pulak obesiti. Saya dah syorkan dia gunakan produk clayever ni secara sapuan dan menerangkan cara menggunakannya. Pendapat tuan macamana? mampu ke clayever ni menarik bakteria bawah kulit beliau ni keluar? Bengkak kaki beliau tu boleh sembuh tak? Saya memang suka membantu sesiapa saja sekadar kemampuan saya. Terima kasih tuan.

      • Salam.
        Utk penyakit cellulitis ni, saya belum ada testimoni lagi. Lebih baik puan kekal dgn medical procedure dpd hospital pakar berhubung dgn penyakit ini..

        Terima kasih

  11. saya dah lakukan beberapa experimant antara lain tuk muka dan komedo yang slalu ganggu, kini pori2muka saya mengecil. dan hidung saya tak lagi menderita dipencet2 tuk keluarin komedo, gusi berdarah dan bau mulut,cukup di kumur2 atau gosok gigi dengan clay.bau mulut hilang dan sariawan pun reda,dan banyak lagi experimen saya yang tak dimuat dalam kesempatan ini

    • Syabas Abdullah..

      Apakah bapak ni dari Medan, Indonesia.

      Experiment bapak emgnya telah sukses. Saya berhutang jasa baik dari bapak Abdullah.
      Klu dilanjutin bs bikin penelitian yg serious di UNPAB, Medan. Barangkali ada lowongan kerja juga. Hehe

      Mksh.

      • P/s jika ada eksperimen lain lg yg bs di share diruangan ini, jangan lah teragak buat info semua pengguna disini. Walaupun eksperimen yg tidak menjadi atau sebaliknya.. Kami ingin tahu juga agar ada rujukan yg banyak
        Silahkan Abdullah.

  12. assalammualaikum, adakah product ini juga bole menurunkan berat badan.klau bole macam mana ye?..detoks dengan meminumnya?

    • Walaikumsalam Nuri.

      Salah satu sifat Clay (Clay characteristics) ialah -dehydration.

      Clay dgn air sprt magnet dgn paku.

      Jika kegemukan (bengkak) disebabkan oleh water retention (gemuk air) maka Clay berjaya mengurangi berat badan. Tapi klu kerana lemak dsbnya maka tidak ada apa2 kesan.

      Wbgmanapun tidak bahaya utk mencobanya.. Clay skrg tidak utk minum.
      Keluaran produk Clay minum akan diperkenalkan tak lama lg.

      T.k

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s